Nevím, chci se o tom něco dozvědět
Webová stránka může vypadat jako vizitka, tedy na jedné stránce jsou základní informace, kontakt a fotografie, ale někdy je potřeba mít více stránek, jako např. na tomto webu, protože chci lidem sdělit více informací. S více stránkami musíme web vhodě rozčlenit, dát mu menu, tlačítka, odkazy, navigace atd., tak, aby vše bylo příjemné a intuitivní. Web se musí správně zobrazovat na mobilních zařízeních - responzivní web.
Doménové jméno např. webrado.cz není těžké vymyslet, snadné je ho registrovat stejně jako objednat webhosting, vše v několika minutách a v ceně několika stokorun ročně, záleží na výběru poskytovatele. Cena webhostingu u jazyka html je levnější, u jiných programovacích jazyků je cena o málo vyšší. Programovací jazyk html je základní, jednoduchý a rychlý, ale má své limity, funkční e-shop se programuje v jiných jazycích.
Grafika, nebo grafiký design je to co na webu vidíme a vnímáme. Může být příjemná, v rovnováze, nebo horší, nevýrazná s divným pocitem. Ladění - poskládání pěkné grafiky je časově náročné.
Každý inklinuje k něčemu jinému, já mám rád tmavší barvy, s texturou, někdo má rád světlejší barvy, nebo pastelové barvy, je to o vnitřním vkusu. Musíme však myslet na to, jak se budou na našem webu cítít další lidé, možná budoucí zákaznící, nejde vyhovět všem jedním barevným nastavením, ale můžeme se k tomu vhodnou volbou přiblížit. Při skládání různých barev je vhodné nalézt určitou rovnováhu, ladnost a harmonii, tedy barevnou kompozici.
Ne všechny barvy lze kombinovat dohromady tak, aby byly v harmonii. Dobré je myslet na umístění fotografií, jejich tvaru a úpravě - obrázky na tomto webu jsou umístěné na stránce zdroje. Volba písma pro webovou stránku je rovněž důležitá, aby se nám to dobře četlo.
SEO - optimalizace pro vyhledávače je samostanou kapitolou, která spadá do internetové marketingové strategie, zkráceně lze říct, že správně nastavené SEO zvýší vyhledávání webu na internetu, tím zvýší návštěvnost webu a z návštěvníků se můžou stát zákaznící. K lepšímu pochopení cesty zákazníka napoví marketingový (prodejní) trychtíř.
Jak je to s HTTP a HTTPS a SSL certifikátem nám objasní tento článek.
Důležité rozhodnutí je, zda si chci web spravovat sám (dělat změny, doplňovat informace, vyvěšovat akce atd.), nebo zda to někomu svěřím, někomu zadám práci a nutně to nemusí být tvůrce webu.
Budu potěšen, pokud Vám tento čánek pomohl jako základní, jednoduchý vhled do světa webových stránek. Pořád se učím novým věcem a baví mě to.